YAŞAMA DAİR HERŞEY

Tuesday, November 07, 2006

Eşşek!

Üniversitede öğrendiğim bir söz vardı "Okumakla cahillik gider eşşeklik baki kalır" diye. O kadar doğru söylenmiş bir söz ki; heran etrafınızda okumuş ama eşşeklik yapmaktan geri kalmayan insanlar görebilirsiniz. Benim en sinir olduğum ise böyle insanların birşekilde iş yerlerinde yükselmeleri... Yalakalık yaparak,show yaparak prim yapan bu insanlara hiç tahammülüm yok. Maalesef bizim şirkette pek çok böyle okumuş EŞŞEK var! Aslında onlara Eşşek diyerek, yükümüzü taşıyan güzel gözlü hayvanlara haksızlık etmiş oluyoruz ama söz böyle söylenmiş :)

Üstlerine yalakalık yapıp, sağda solda iş yapmak yerine show yapan adamlar yüzünden bazen çalışma şevkim bozluyor. Esasında bunlara o anda cevap verip, suratlarına ne olduklarını söylemek lazım ama... Benim asıl anlamadığım, bu tarz insanların ne halt olduklarını bilmelerine rağmen bunlara prim tanıyan yöneticiler! Yani onu kovsanız yerine o işi çok daha iyi yapacak 10 kişi bulmanız çok kolay ama bizim yöneticiler maalesef bu adamlara mevki veriyorlar birde.

Geçen sene şirketim bana yurt dışındaki bu görevi teklif ettiğinde, hep inandığım ve güvendiğim diktatör işin başında olduğu için, hiç düşünmeden kabul ettim. İlk zamanlar gerek palyoncomdan, gerek ülkemden ayrı kalmak biraz zor gelse de zamanla alıştım. Hatta ilk geldiğim zamanlar geri dönmeyi bile düşündüm. Ancak ne zaman böyle düşünsem hemen kendimi toparlayıp; yaşam boyunca ne badireler atlattığımı düşünüp, güçlü oldum. Ayrıca bana güvenip buraya çağıran diktatörü ve beni buraya gönderen şirketimi zor durumda bırakmamak için elimden gelenden daha fazlasını yapmaya çalıştım. Buna ilaveten şunu çok iyi biliyordum; eğer işin daha başında pes edip geri dönseydim ne şirkette daha üst kademelere yükselebilirdim ne de gelecekte olabilecek başka yurt dışı işlerde akla gelirdim. Evet gerçek buydu. Ben olsam işin daha başında pes eden birisini bir daha kolay kolay düşünmez ve onunla yola çıkmazdım.

Maalesef her zaman kişi hakettiğini tam alamıyor. Allah'a şükür bu konuda ben şanslıyım. Bazen biraz sabır gerek hakettiğine kavuşman için...Bazen de susmak...Ancak bir yere kadar tabi ki! Böyle yalaka ve kişiliksiz insanlar söz konusu olunca ben susamıyorum.

Ve maalesef bu tip insanlar hayatımızın her dalında o ve ya bu şekilde karşımızda, yanımızda olacaklar ve biz bunlarla aynı havayı tenefüs etmek zorunda kalacağız...
posted by ANDY at 3:32:00 PM

2 Comments:

Hahaha, dün Doca da sinirlenmiş sanırım aynı kişiden bahsediyorsunuz:)) Show yapıyor da deyince hemen anladım aynı kişi olduğunu. Boşverin bence böylelerini, herkes bilmesede biz kimin ne olduğunu, ne iş yaptığını yada yapmadığını! anladık bu şirkette:)

11/08/2006 09:08:00 AM  

CAdı, boşverelim de; bu adamlar bir sekilde çıkıyorlar karşımıza. Aslında asıl sinir bozucu olan yazımda belittiğim gibi bu şahsiyetsiz kişilerin haketmedikleri halde şirkette yükselmeleri. Ama dediğin gibi adam yerine koyup sinirlenmemek lazım bu kişiliksizler yüzünden :)

11/08/2006 09:53:00 AM  

Post a Comment

<< Home