YAŞAMA DAİR HERŞEY

Saturday, October 21, 2006

İlkokul...

Annemlerin beni anaokuluna verdikleri dönemde hep "abim gibi okula gitmek istiyorum" diye ağlar, anaokuluna hiç gitmek istemezdim. Kaç defa evin kilerinde saklandım bu yüzden :)

Yaşım küçük olduğu için ilkokula gidemezdim. Israrlarım sonucu peder bey bir katakülle (oyun - üç kağıt) yaptı ve ben daha 6 yaşıma bile basmadan ilkokula başladım. Ben ocak ayında doğduğum için okul başladığında daha 6 yaşıma basmamıştım...

Hiç devamsızlık yapmadan, geç kalmadan baştan aşağı "pekiyi" dolu bir karne ile bitirdim ilk yılı. Eee... o kadar istekliydim ki nasıl olmasın bu başarı değil mi :) Gerçi daha sonraki yıllarda oldukça zayıf olmamdan dolayı sık sık hastalanıp (özellikle 3. sınıfta) çok devamsızlık yapmadım değil :)

Photobucket - Video and Image Hosting

Faik Binal İlköğretim okulu 1985 yılı mezunuyum. Ulus'a giderken Ermeni mezarlığı yanındaydı okulumuz. O zamanlar Etiler bugün olduğu gibi meşhur bir semt olmadığı için çok fazla ev yoktu. -Mesela Akmerkezin olduğu yer toprak sahaydı. Amatör takımlar maç yaparlardı. Biz her pazar bir gece önceden dolaba koyduğumuz soğuk suları satardık orada :) Gerçi maçta su içeni, maçtan sonra bulmak biraz zor olurdu :)- Okulun bahçesinin devamında nerdeyse 3-4 futbol sahası büyüklüğünde boş bir arazi vardı. Biraz eğimliydi ama oynamak için ideal ve yeterliydi. Ders aralarında en büyük zevkimiz koşturmaktı :) Salak gibi bahçede koşturup ebelemece oynardık :)

Ersin diye bir arkadaşım vardı. Çoğu zaman O'nunla oynardım. En büyük eğlencemiz tank olmak (elleri yumruk yapıp kollarımızı önümzde birleştirince tank olurduk :)) ya da uçak olup karınca yuvalarına saldırmaktı :) Bakar mısınız gaddarlığa? Zavallı karıncılardan ne ister insan yahu!! Hayır, birde önce karıncılara çekirdek kabuğu verir, onlar bu kabukların etrafına dolaşınca saldırıya başlardık. Stratejiye bak be :) Vallahi Genel Kurmay Başkanı olacak adammışım :)

3. kişiydim okumayı çözen sınıfta. İlk Murat çözmüştü. Hala hatırlarım eve koşup yakama hocamın taktığı kırmızı kurdeleyi gösterişimi :) Fakat öğretmenimin adını hatırlamıyorum şimdi :(

Faik Binal İlköğretim okulu, Kız Meslek Lisesi'yle aynı binadaydı. Binanın büyük kısmı lise kalan ufak bölümü ise ilkokuldu. Daha sonra ilkokul başka bir binaya taşındı ve benim okuduğum bina tamamen Kız Meslek Lisesi oldu. Arkadaşlarıma "işte bu okulda okudum" bile diyemedim :) Nasıl diyecem? Bina da kocaman "Kız Meslek Lisesi" yazıyor :) Hala da ilkokulumun nereye taşındığını bilmiyorum!

Bir tane okul müdürümüz vardı, kulaklarının içi kıllı ve çok pisti :) Abim Atatürk'un resmini yapmak isterken her nasılsa bizim okul müdürüne benzeyen bir adamın resimi çıktı ortaya :) Resmi müdüre vererek baya bir sükse yapmıştık :)

Birde aynı apartmanda oturduğum Yasemin diye bir arkadaşım vardı. Annemin öğretmenlik yaptığı okul tüm gün olduğu için, ben okul sonrası rahat rahat sokağa çıkardım :) Yasemin beni ne zaman sokkata görse (ki devamlı sokaktaydım nerdeyse) ders çalışmayıp sokakta oynadığımı öğretmene söylemekle tehdit ederdi :) Bende çok takardım ya :) Uyuz olurdum ona böyle söyledikçe!

Peder bey subay olduğu için o zamanlar hep asker olma hayali kurardım. Evde, çoğu zaman yanlız kaldığım için gazeteden kendime tabanca ve taramalı tüfek (makinalı ama biz taramalı derdik, artık ne tarıyorsa :)) yapar, kurduğum ordu ile düşmanları yenerdim :) Gazeteden nasıl silah olur demeyin, birgün örnek resmiler ile anlatırım ;)

Bak ilkokul derken konu nereye geldi biran! Okuldan çok net aklımda kalan bazı olaylar:

3. sınıfta, bir arkadaşa kitabımla vurur gibi yaparken, elimi fazla kaldırdığım için bir milli bayram öncesi özenle hazırladığımız bir süslerin bir kısmını koparmam ve öğretmenden tokatı yemem :)

Hastalık nedeniyle yaklaşık 1 ay gidemediğim okula hastalık sonrası ilk gittiğim gün arkadaşlarımın tepkisini merak ederken tüm sınıfın bana sarılıp özlemlerini göstermeleri.

Bir sihibazın beni tavuk gibi gıdaklatıp popomdan yumurta çıkarması :)

Bir sene yarıyıl tatili sonrası okulun ilk haftası sonunda başlayan kar yağışı ile okulların 15 gün daha tatil oluşu :) Ne kıştı be o :) Sanırım sene 1983 idi.


posted by ANDY at 1:52:00 PM

9 Comments:

YAzını tam okudum. Hatırladın beni :
İLK OKUMAYI ÇÖZEN MURAT :)))))
bu arada hocamızın ismi Semiha Şahin idi... diye hatırlıyorum ...

10/05/2007 04:17:00 PM  

3. yorumumu da post edeyim :

Okul, 2. ulusta yüksel konak diye olan 2 tane yüksek binanın (o zamanların gökdeleni) arkasındaki boş arsaya yapılan yeni binaya geçti.

10/05/2007 04:19:00 PM  

Sana mailde soyledigim gibi bu resmi nburaya koyarken "acaba ilkoukldan bir arkadasim bunu gorurde cevap yazarmi" diye cok merak etmistim ve gercek oldu.

Selam dostum nasilsin? Aradan tam 22 yil gecti ve bir ilkokul arkadasima rastladim :)

10/05/2007 04:24:00 PM  

bak o resmin sol tarafındaki gözlüklüde benim.. ben güven aver.. anlattıklarını okurken çok duygulandım..anlattıklarının hepsini aynen yaşadık keşke o günler geri gelebilseydi 1 saat bile yeterdi benim için..akmerkezin olduğu arsada maç günleri su satıp aldığımız 1-2 lirayla sitenin oyuncakçısı rahmetli faik amcadan misket satın alırdık. :)) çok teşekkür ederim gecenin yarısında o güzel günleri hatırlattığın için...

11/08/2007 01:19:00 AM  

Merhaba Güven, Seninle beraber ilkokuldan ikinci arkadaşımı bulmuş oldum bu yazı ile :) Facebook'ta yazımı birisi yayınlayınca çok hoşuma gitmişti :) Umarım diğer arkadaşlara da ulaşır bu yazı bir şekilde :)

11/08/2007 08:43:00 AM  

Merhaba Güven Avar,

Ben Tarkan,

3.sınıfı okuduktan sonra okuldan nakil yaptırmıştım. Feriha Akgün idi bizim öğretmenin adı. Hatırlıyorum senin de gözlüklerin vardı benim gibi.
Sizin toplu resiminizin arka planında okul binasını görüyorum.

11/28/2008 04:55:00 PM  

Merhaba bende Savaş Tülek resminsağ tarafında en arkada duran faik binalli. Gerçekten 25 yıl önceye gittim rahmetli faik amca, bekediye siitesi, şimdi tol olan eski pazarın kurulduğu mezarlığın yanındaki arsa yaa bu karşılaşma süper oldu beni hatırladınız mı? Beled,ye sitesi A6bloktan savaş

12/10/2008 12:14:00 PM  

ooo...Savas senin nasıl hatırlamam! Gayet iyi hatırlıyorum. Bu yazıdan sonra Tolga ve Murat'ı bulmustum sen 3. kisi oldun ilkokuldan buldugum :)

12/10/2008 07:09:00 PM  

ben savaş sen resimde hangisin?

12/10/2008 09:15:00 PM  

Post a Comment

<< Home