YAŞAMA DAİR HERŞEY

Saturday, December 29, 2007

Kelimelerin Kifayetsiz Kaldığın An,

Aslında biz kendisini 28 Aralık Cuma günü bekliyorduk. Doktorumuz Cuma sabahtan hastaneye gelmemizi, palyancoma doğum sancısı vereceklerini ve doğum için bekleyeceklerini söylemişti. Hatta bu sürenin 12 saat olacağını eğer serumun verilmesinden 12 saat sonra doğum başlamazsa sezeryan ile alacaklarını belirtmişti. Palyancom: “Doktor ilk defa sezeryan dedi” diyerek içindeki tedirginliği söylediği zaman doktorun gerekli açıklamaları yaptığını söylerek rahatlatmaya çalıştım birtanemi. Doktordan çıkarken “su an itibariyle haplarını (doğumu geciktiren) almıyorsun artık” dedi. Her an olabilirdi doğum. Aslında bildiğiniz gibi 15 gün öncede böyle bir durum söz konusuydu ama oğluşumuz yeterince büyümediğ için doğum sancılarını geciktiren haplarla 10-15 gün daha bekledik ki; yavrumuz yeterince büyüsün :)

Doktordan çıkıp alışveriş merkezine gittik oğlumuzun eksik eşyalarını tamamlayalım diye ;) 1-2 saat oyalandık ve eve gittik. Saat 22:00 sularında palyancom “nişan geldi” dedi. Bir anda herkes heyecanlandı. Doktora telefon açıldı ve hemen hastaneye gitmemiz söylendi :) Hapları keser kesmez gelir miydi bu adam ya! :) Galiba geliyordu. Hemen hazırlanıp gittik hastanemize. İncirlide Ethica Hastanesi var. Eski İncirli Hastanesi. Yenilenmiş, güzel bir hastane olmuş. Ben butik hastane dedim. Çok büyük ve kalabalık olmadığı için :)

Hasteneye gittiğimizde hemen testleri yaptılar ve doğum sürecinin başladığını söylediler. O andan itibaren artık doğum için gerekli hazırlıklar başlatıldı. Serum verildi. Bebeğin kalp atışları ve doğum sancıları daha sıkı takip edilmeye başladı. Normal doğum için artık son şartların da oluşmasını beklemeye başlamıştık ki doktorumuz “hadi yukarı çıkalım 30-40 dk. Sonra doğum olacak” dedi :) Daha da bir heyecan basmıştı beni. Palyancom ise bir o kadar sakin ve güçlü duruyordu.

Doğumhane ufak bir odaydı. Normal doğum olacağı ve doğum normal bir süreç kabul edildiği için sezeryandaki gibi hazırlıklar olmadı. Birkaç hemşire, doktor ve ben :)

Doğum başlamadan epidural denen lokal anestesi yapıldı. Palyancom kasılmaları duyacak ama acıyı hissetmeyecekti. Ancak ilk iğne 2 saat önce yapıldığı için etkisi geçmeye başlamıştı ve bu arada da doğum da başlamıştı. Palyancom acıyı da hissediyordu ama o kadar güçlü ve kararlıydıyki ona saygım bir kat daha arttı. Aslında o an tüm annelere olan saygım kat kat artmıştı.

Anestezi uzmanı başka bir ameliyatta idi. Gelmesini bekledik ve gelip iğneyi yapmasından sonra süreç biraz daha hızlandı. O andan sonra doktorun yönlendirmesi ve palyancomun sabırı, gücü ve azmi başladı. Saat 03:42’de de GÖRKEM EFE aramıza katıldı :)

Bu ana kadar yaşananları anlatmak kolay ama O’nun doğumundan sonraki hele ki kucağıma aldığım andan ititbaren yaşadığım hislerimi anlatmak için şu an kelimeler kifayetsiz kalıyor :) Bunu ancak baba olmuşlar anlayabilirler diyorum J Çünkü bunu anlamak için bebeğinizi kucağınıza almanız gerek. Ufacık, daha neyin ne olduğunu bilmeyen ve tamamen sizin korumanıza muhtaç bir insan kucağınızda. Her türlü hissini ağlayarak anlatan ufacık bir insan :) Kokusunu dünyanın hiçbir kokusuna değişmezsiniz. İçinize çekmekten zevk alırsınız ve kokusu üstünüze sinsin istersiniz.

İnsan bu duyguyu yaşayınca “keşke daha önce olsaymış” diyor :) Bunu bana söyleyen çok olmuştu ama dedim ya “kucağınıza almadan bilemiyorsunuz, anlayamıyorsunuz” :)

Bu arada İncirli Ethica Hastanesi personeline ve doktorumuz Tahsin Berk ARSAN’a çok teşekkür ederiz.

Ve huzurlarınızda GÖRKEM EFE (lütfen MAAŞALLAH demeyi unutmayalım :))




posted by ANDY at 12:37:00 AM

23 Comments:

Maşallah ona Nenoni teyzesinden (hatta ninesinden).Hoşgeldin Görkem Efe.Palyançoya da geçmiş olsun.Güle güle büyütün oğluşunuzu.

12/29/2007 12:14:00 PM  

Ay ay ay masallaaaahhhh, yerim ben bu kuzuyuuuu!! Cook guzel anlatmissin dur sana bi link vereyim hemen:)) Operim gidisindaaaaannnn...

12/29/2007 03:51:00 PM  

maşallah maşallah maşallah. Allah'ım onun vasıtası ile heeep yüzünüzü güldürsün inşallah.
çooook hayırlı bir evlat, imanlı bir kul olsun.
İki cihanın sultanı olsun.:))

Anneciğine de sevgilerimi,göz aydınlığımı ilet lütfen::))

aman oğlum aman, bir kaç gün sonra kaldır fotoğraflarını.ben nazardan çok korkarım.
bebeklere nazar için sabah akşam 5 felak, 6 nas, 1 ayetelkürsi okumak lazım. ihmal etmeyin olurmu?

12/29/2007 05:28:00 PM  

Nenoni; çok teşekkür ederiz :) O da sana hoşbulduk diyor :)

Cadı; eee.. artık sıra size geldi :) Hem siz bizden daha eski evlisiniz :)

Yağmur Damlası; inşallah dediğin gibi olur :) Okuyorum zaten mesajlarını hep palyancoma :)

12/29/2007 09:57:00 PM  

evet cadı kişisi.:P
başkasının çocuklarını yeme.:P
sende yap ben hepinizinkini yiyeyim!

12/30/2007 01:53:00 AM  

ben şahsen kendim bizzat gördüm...:) maşallah okadar güzel kiii:) yirim tosbikimi..kabuku bile var:))) ama arada böyle bir mızırdanmaya başlıyoo..aynı ANDY yani..bitek o huyu çekmiş sanırım..hahaha:)))
Allah analı babalı büyütsün...Ömrü bir tosbaa kadar uzun,bir okadar da mükemmel olsun..:)

12/30/2007 04:05:00 PM  

Sevgili Andy, Öyle keyifli anlatmışsın ki, bebek kokusunu hissettim.
Güle güle büyün sevgili oğlunuzu, göxzünüz aydın.
Sevgili palyanço'ya da geçmiş olsun.

12/30/2007 05:32:00 PM  

:)))))))))))))))))))))))))) sadece gulumsedim ekrana bakip bu mutlulugun ustune masallah dan baska bir sey yazmama zaten....

12/31/2007 11:56:00 AM  

palyanço ve bebişinizle birlikte mutlu yıllar

12/31/2007 01:50:00 PM  

Maşallah, o ne kadar tatlı bir bebek öyle.. Allah analı babalı büyütsün, hepiniz güzel günler görün..

1/01/2008 04:04:00 AM  

Yağmur Damlası; bende diyorum artık güzel haberlerinizi beklyoruz diye ama Cadı gene cadılığını yapıyor :)

Tosbaa; maalesef palyancom sana evi doğru tarif etti :) Bana kalsa seni side taraflarına gönderirdim ya neyse :):)

Boncukcu; çom tesekkürler :) Darısı başına mı desem acaba? :):)

Koyubeyaz; bu duyguları yaşadığın için olsa gerek sadece gülümsemen :):)

Yalnızlar Kralicesi; tesekkür ederiz güzel dileklerin için :) Yalnızlar demissin ama ben sana da kısmet diyorum aynısı :)

1/01/2008 01:09:00 PM  

Gördüğüm en sevimli şey.. Burnunu kocaman öpmek geldi içimden!!
Efendim tekrardan allah analı babalı büyütsün!! Kocaman öpüyorum gıdısından mercimek prensimin :)
Palyançomla sana da geçmiş olsun ve hayırlı olsun!! Hepp mutlu olun!!

1/01/2008 11:33:00 PM  

Sessiz takipçi aylardır bu güzel yazıyı bekliyordu. Koca bir MAŞALLAH benden de Görkem Efe'ye. Allah analı babalı büyütmek nasip etsin.Sizi ve Palyanço'yu çok tebrik ederim.
www.berilingunlugu.typepad.com

1/02/2008 05:02:00 PM  

Bilun Şen; sen hastaneye kadar geldin sağolasın. Gerçi tanışmak imkanım olmadı ama en azından palyancom ile tanısıp bebişi yakında gördün :)

Yasemin / Beril; boyle sessiz takipçilerimin olması ne güzel :) Çok teşekkür ederiz güzel dileklerin için. Darısı başına demem doğru olur mu bilmiyorum ama gene de diyorum :)

1/02/2008 05:08:00 PM  

Andy ben bu ikinci konusunda gidip geliyorum. Hala karar veremedim ama bu bloglar beni öldürecek. Gördükçe o güzel bebekleri(Maşallah onlara) ve o çok tanıdık süt gibi kokuları burnuma geldikçe içimdeki ses" hadi hadi yap bir tane daha, tren kaçmak üzere" diyor. Çok sağol darısı başımıza dileğin için.

1/02/2008 07:18:00 PM  

Valla Palyancom'da kardessiz olma diyor. ASlında bende 2 tane en iyisi diyorum ama insan o 9 aylık donemi ve sonrasında (bizim daha 1 hafta oldu) yaşadıklarını düşününce hemen karar vermek zor geldi bana :)

Palyancom doğum yaparken doktor ikinciyi artık istemezsin deyince o acılarına rağmen kardeşsiz olmaz diyordu :) Benim saygım zaten doğumdan dolayı tavan yapmışken bu cevap karşısında saygımın tavanı delip geçtiğini anladım :)

Hayırlısı olsun :) Kader kısmet işi bunlar :)

1/02/2008 07:50:00 PM  

maşallah yaa:)) bak bana çekinmeden darısı başına diyebilirsin:))
geçmiş olsun palyançomada:))

1/03/2008 11:40:00 PM  

Nagisim; DARISI BASINA INSALLAH :)

1/04/2008 12:49:00 AM  

Merhaba:) Tesadüfen başka bir blogda öğrendim:) Demek Palyanço da anne artık:) İkinizi de tebrik ederim! Allah analı babalı büyütsün! Maşallah çok tatlı:) Allah bağışlasın! Selamlar, sevgiler...

Sebla

1/06/2008 12:02:00 AM  

Kirpikteki Gozyaşı; Cok tesekkur ederiz :) Selamını ileteceğim palyancoma :)

1/06/2008 12:09:00 PM  

Maşallah, mis gibi cennet kokusu buralara kadar geldi. Allah uzun ve sağlıklı bir ömür nasip etsin, analı-babalı büyütsün... Darısı bizim de başımıza:-) Sevgiler, taze anneyi öper, cennet kokulu oğlunuzu öpmeye kıyamayıp koklarız gıdısından...

1/09/2008 12:33:00 PM  

Guzel haberleri almistim ama bir turlu gelip tebrik edemedim. TEBRIKLER!
Anali babali uzun saglikli mutlu bir omru olsun. Adiyla yasasin. Cok tatli masallah.
Sevgiyle kucaklarim minnosu.
Esra

1/16/2008 03:08:00 AM  

Archisugar; cok tesekkur ederiz bu güzel dilekler icin :)

1/16/2008 08:28:00 AM  

Post a Comment

<< Home