YAŞAMA DAİR HERŞEY

Friday, April 20, 2007

Hadi Gülümse...

Başlık nasıl olsun, ne olsun diye düşünürken aklıma Sezen Aksu'nun Gülümse isimli şarkısı geldi ve gülümsemeye ne kadar ihtiyacımız olduğunu düşünüp, başlığı bu şekilde atmaya karar verdim.

Neye gülümseyeceğiz derseniz; önce aynada kendinize gülümseyin, sonra da yakınınızdakilere, etrafınızdakilere. Yolda yürürken yüzümüzde sinirli, asabi bir yüz ifadesi yerine hafif gülümseyen, bakanların "acaba bana mı güldü, deli midir nedir?, baksana kız bana-baksana erkek bana güldü" düşünceleri yaratarak yürüyün. Birgün sizin gibi yürüyen insan sayısının çoğladığını görebilirsiniz :) Biliyorum hayat her zaman güzellik vermiyor bize ama adı üstünde HAYAT! Nerden ve nasıl bilebiliriz yarın ne olacağımızı ya da 1 saat sonra...Georgia (Gürcistan'ın İngilizcesi) isimli ülke duyduğumda "burası hangi ülke acaba" demiştim.Elbetteki Gürcistan'ı biliyordum ama Sovyetlerin dağılmasından sonra o kadar çok ülke türemişti ki; Georgia hangisi bilememiştim ama şimdi o ülkede yaşıyorum. Hadi gülümse :)

Yurdumda, gene provakasyonlar ve bizi istemediklerini basbas bağıran batının istediği ama bizlerin istemediğimiz olaylar oluyor. Hrant Dink ve şimdi de Malatya olayı. Neyi paylaşamıyoruz, neyi alıp veremiyoruz. Adam hristiyanlığı tanıtıyor diye öldürülüyorsa;

1- Öldürenler, dinimizde adam öldürmenin en büyük günahlardan biri olduğunu bilmiyorlar,
2- Müslüman olmanın bir şartınında diğer kitaplara inanmak olduğunu bilmiyorlar
3- İncili ve Kuran-ı Kerim arasında hem yazılış, hem de mana olarak dağlar kadar fark olduğunu bilmiyorlar
4- Yukarıdakilerin hiç birini bilmedikleri için İslam dinini yanlış biliyorlar.

Evet, güzelim dinimizi yanlış bildikleri, yanlış yorumladıkları gibi her fırsatta İslam'i terörist bir din gibi göstermek isteyenlerin de ekmeğine yağ sürüyorlar. Tamam, biz avrupalı değiliz ama biz arap ta değiliz. Bir tarihin ilk başlangıcından beri gelen varlığını sürdüren bir toplumuz. Kendimize ait değerlerimiz var. Kimsenin yaşam tarzını ya da değerlerini almaya ihtiyacımız yok!

Birşeyi anlamadan, okumadan, incelemeden nasıl olurda yargılar ya da ona karşı tepki gösterirsiniz. Hayır, istemediğimiz birşeye cevap karşımızdaki öldürerek mi olur? O zaman, ben o kişiye akılsız gözü ile bakarım. Çünkü mantık dini olan İslam önce beynimizi kullanmamızı ister. Adamlar incil dağıtıyorsa, sende dinini öcü gibi göstermeyip o yüce dinin güzelliklerini göster ve kuran-ı kerim dağıt.

Ancak olay hristiyanlık - müslümanlık değil. Bu ülke içinde değişik dinlere inanan ve kardeşçe yaşamaya çalışan insanları birbirine düşürmek. Artık bunu açık seçik görme vakti geldi. Tarih boyunca tüm oyunlar bu topraklar üzerinde oynanmış. Bu topraklardan başka bir yer gösterin bana!

Şu Çılgın Türkler kitabında Yunanlıların, İngiliz yardımı alarak bize karşı çok büyük bir güçle saldırdıkları ve nerdeyse Ankara'yı bile kaybedecek duruma geldiğimiz günlerde Vahdettin (kendisi hain değil ya!) savaşanlara fetva yayınlayarak, Ankara'nın (asi olarak nitelendiriyor) yanında savaşa girenlerin günah işledikleri belirtmiş ve cahil 30.000 asker silahıyla ordudan kaçmış. Atatürk durumu duyunca hiç kızmadan sadece "Yıllarca Anadoluyu o kadar boş verdiler ki halk cahil kaldı. Cahillle savaşmak bu düşmanla savaşmaktan daha zor" demiş. Evet maalesef öyle. Türkiye'de sanki sadece İstanbul gibi yönetiliyor. Ya da daha az karamsar olup ülkenin batısı yönetiliyor diyebilirim. Sonra da üniversite çağında cahil insanlarımız onların bunları sözlerine kanıp, beyinleri yıkanıyor ve bu tür olaylar yaşanıyor.

Fanatizm, bir şeye körü körüne bağlı olmak demektir. Yani gerçekleri göremez, algılayamaz. Bu olay iki futbol takımı arasında olmuyor ki "3-5 kişinin yaptığını tüm camiaya mal edemeyiz" diyelim. Çünkü biliyorsunuz futbol sahalarında o kadar olay olmasına rağmen, olayı yapanları hiçbir camia sahiplenmiyor ama sahiplenmediği gibi dışlamıyorda. Aynı adamlar her maç tirbündeler! Fakat dünya basını bunu Türkiye'ye mal etti bile!

Yurt dışına çıkınca Türklere bakış açısını daha iyi anlıyorsunuz. Seveni de var, ama hiç sevmeyi ve bizi hep başka şekilde öğrenmişi de. Biz Türk'üz deyince "aa...hiç benzemiyorsunuz " diyorlar. Artık bizi nasıl öğrenmişlerse...Bu biraz da kendini doğru şekilde tanıtma olayı..!

Konuyu dağıtmadan yazımın başındaki olaya döneceğim. Hiç bir dini küçümsemek ya da aşağılamak değil amacım ama alın birgün incili okuyun. 4 tane incil var. İnsanların derleyip, yazdığı. Okurken felsefe kitabı gibi okuyorsunuz. Toplumda çok bilinen genel ahlak kuralları yazılmış. Ben tamamını okumadım ama göz attım. Sonra da Kuran-ı Kerim'i okuyun. Aradaki farkı her aklı selim insan çok rahat anlar. Sadece Yasin suresi bile Kuran-ı Kerim'in farkını anlamamıza yardımcı olur. Zaten Yasin süresinde de neden İslamiyetin geldiği belirtiliyor.

Biz bunları anlatıp, dinimizin güzelliklerini göstereceğimize arapların abuk sabuk adamlarının peşinden koşup, gençlerimizin bu güzel dini anlamasını engelliyoruz.

Herkesin inancı kendine. Kimse bir başkasının inancı yüzünden yargılanmayacak. Her koyun kendi bacağından asılır misali kendi yaptıklarımızın cezasını ve sevabını çekeceğiz.

Okulumuz, okuma oranımız eskiye oranla çok ama cahilliğimiz da halen çok!

Not: Bu arada Hürriyet gazetisinekarşı kendi başıma "okuma, okutturma" kampanyası başlattım :) Katılmanız ümidiyle.
posted by ANDY at 11:50:00 AM

2 Comments:

Gülümsemenin bulaşıcı olduğuna inanıyorum.. Tanımadığın birine, gülümseyerek selam verdiğinde, önce mahallenin delisi herhalde, bakışı atar.. ama, sonra o da gülümser ve selam verir..
Cehalet, ki illa da okul okumakla gitmez.. bu insanlara, insan öldürme cesaretini verirken, öte yanda, hemen meydanlara toplanıp, hepimiz hristiyanız, diye bağırtabiliyor...
Kampanya hakkında ayrıntı istiyorum...

4/21/2007 09:52:00 AM  

Bak bence gülümsemek değilde selam vermek olsa daha iyi olur. En insani şey selam vermek. Merhaba demek birine tanımasanda, günaydın demek, kolay gelsin demek, iyi akşamlar demek. Yurt dışındakiler memleketimde memleketim derler.Bilmezlerki o memleketlerindeki insanlar bi selamı esirgerler. Benden sana zarar gelmez selamını. Bi kaç kişi tanıyorum yabancı uyruklu hiç tanımadıkları halde en gülen yüzleriyle selam verdiler bana. Ve nasıl mutlu oldum. Bu kadar küçük bi ayrıntıyı yapsak insan olmadan başarabileceğiz.

Sonra şu son olay vay sen benim dinimden değilsin keseyim o zaman seni olayı. Tamamen kurulmuş örgütlenmiş belli bi çıkarı amacı olan ne idiğü belirsiz kişilerin işi. O kadar normal bi şeyki onlar için. Kızkardeşini canlı canlı gömen zihniyetler neden bi yabancıyı kesemesin burdan bakınca mantıklı geliyo insana. Biz Türküz diye göğsümüz kabarıyor iyiki yüzyıllar önce dedelerimizden iyi şeyler yapanlarda var. Olmasaydı yazık vay halimize.

4/23/2007 12:21:00 AM  

Post a Comment

<< Home