YAŞAMA DAİR HERŞEY

Friday, February 23, 2007

Evlilik Üzerine...

İşten biraz olsun zaman bulup Yumurcak ve Mayonezin sayfalarını okudum. Şimdi palyancom "-Neden benim sayfama bakmadın" diye kızacak ama O'nun sayfasına bakmadan hemen yazasım geldi :) O yüzden hemen yazmaya giriştim. Hemen yazma nedenim ise Mayonez'in bir yazısındaki evli erkekleri hedef alan suçlamalar içeren yorumlar :))

Şimdi elbetteki her erkek benim gibi super ve harika olmayabilir :)) ama erkeklerin kadınlardan daha duygusal olduklarına eminim. Ha...bunu göstermek istemeyebilirler. Bunu göstermenin güçsüzlük olduğuna inanan da olabilir. Bu birazda erkeğin yetişme tarzına ve evliliğe bakış açısına bağlı. Mesela Samsun'da bir üniversitede iki erkeğin konuşması şu şekilde gerçekleşmiş (Yazı Leman'ın DUMUR olaylarından alınmıştır. Bu yuzden gerçekliği hakkında kesin bir bulgu yoktur):

- Olum en iyisi evlenmek..
- Neden?
- Karıyla yatıyon yatıyon hiç para vermiyon! :))

Şimdi bu mantelide olan bir erkekle evlenen bayanların haline vah ki vah!

Evlilik her iki tarafında kendinden birşeyler vereceği bir kurumdur. Kimse kimseyi tamamen değiştiremez. Ancak zamanla birbirine benzemeler ve birbirinin huylarının alınması olur. Mesela benim dolabım fazlaca düzenlidir. Şöyle ki; gömlek askılarının kancaları, gömleklerin ön tarafı hep aynı yöne bakar. Palyancom buna dikkat etmezken artık o da öyle davranmaya başladı :)

Evlilik bence ortak çözümler üretilen bir kurumdur. Birisinin sevmediği diğeri engellemeyip hatta ara sıra ona eşlik ederse daha da iyi olur. Tabi bunu herkesten bekleyemezsiniz. Maalesef her zaman olaylar anlattıgım gibi gitmiyor. Bu yüzden evlilik öncesi yoğun duygunun yanına mantık en az duygu kadar gelmelidir. Erkek bir kadında ne aradığını çok iyi irdelemeli ve kadın da evine, mutfağına büyük zevkle girmeli ve iş yapmalıdır. Palyancom'la evlenmeden önce abimin eşi (palyancomun kuzeni) abim eve gelmeden hemen O'na birşeyler hazırlamak için mutfaga girer ve bunu büyük zevkle yapardı. Bunu yaparken bankadan tüm gün yorulmuş bir halde eve gelmiş olurdu. O zaman O'na hayran olmuştum ve abimin çok şanslı olduğunu düşünmüştüm. Bugun aynı şansa bende sahibim :))

Bir kadın statüsü, maddi durumu, eğitimi, ünvanı ne olursa olsun erkeğinin gözünün içine bakmalıdır. Şimdi sakın bayanlar "biz kölemiyiz?" " ne biçim laf bu" "herşey sizin etrafınızda dönmüyor" gibi laflar söylemesinler. Bu bir erkeğin eşinden bekleyeceği ve maalesef benim şu an burada yazarak anlatamayacağım bir durumdur. Bu asla ve asla kadın erkeğin kölesi anlamına gelmiyor. Bana bunu Palyancom öğretti :) Ben mutfağa da girer, ütümü yapar, temizliği de yardım ederim. Fakat palyancom hep gözlerimin içine bakar ;)

Konu oldukça dağıldı sanırım ama toplamak çok zor geliyor :)) O yüzden hemen konuyu kapatıyorum ve herkese mutlu, HUZUR dolu evlilikler diliyorum :)
posted by ANDY at 4:15:00 PM

5 Comments:

Sevgili Andy,
Sana ve palyançoya mutluluğunuz daim olsun diyorum. Gurbet ellerde birbirinize çok güzel destek olmuşsunuz. İlişkileri yürütmek için ortak müştereklerde buluşmak elbette çok önemlidir. Ancak bırakırsınız bazen su yolunu bulur.
Ben, uzun yıllar evli kaldıktan sonra da bizim kadar aşık ve mutlu olmanız dileğiyle.
Sevgiler.

2/26/2007 06:49:00 PM  

Çok haklısın fikriminincegülü... Şans, kader, doğru zaman, yer ve kişi gibi faktorler de çok önemli. İyi dileklerine cevabı inşallah yıllar sonra buradan yazabiliriz :)

2/26/2007 06:59:00 PM  

bu arada bende burdayıımm demek istiyorum :))

canım sevgilim..biricik esim..
kendimi cok sanslı hissediyorum.. iyiki varsın..

iyi dilekleri icinde fikriminincegülü'ne tesekkurlerimi sunuyorum bende ;)

2/28/2007 03:04:00 PM  

Ah..Aşkım benim :) Öperim seni, birde severim :)

2/28/2007 03:06:00 PM  

amin.....

allah sizi hiç ayırmasın mutluluğunuz daim olsun:)

ayrıca ben de erkeklerin daha duygusal olduklarına inanıyorum. kadınlar manevi acılara karşı daha dayanıklıdır.

2/28/2007 07:36:00 PM  

Post a Comment

<< Home