YAŞAMA DAİR HERŞEY

Thursday, July 12, 2007

Keskin Sirke Küpüne Zarar...

Atalarımızdan bize kalmış tüm özlü sözler ve deyimler, yaşanıp, denenip, test edilmiş ve bugun bizlere yanlış yapmayalım diye gelmiş. Ancak gelin görün ki; bazen o sözlerin ne kadar doğru olduğunu bilmenize rağmen uygulayamıyorsunuz :(

Kendimi eskiden beri hep eleştiren, başına kötü birşey geldiğinde bunu hep yaptığı yanlışlara bağlayan birisi oldum. En kötü huyum ise aniden sinirlenmem ve bu sinir sonucu etrafımdakileri kırmam ya da kendi kendime zarar vermemdir. Zarar derken kendime abuk sabuk şeyler yapmıyorum! Etrafımdakileri üzünce haliyle bende üzlüyorum ve kendi kendime kızıyorum. Bunun gibi birşey.

Küçükken fazlaca kinci ve intikamcıydım. Bana sevmediğim birşey yapılınca karşımdakine daha fazlasını yapmak için uğraşırdım. Ancak zamanla bu huyum yüzünden çok sevimsizleştiğimi ve insanların benden uzaklaştığını gördüm. O zamandan beri sevmediğim birşey yapılınca karşımdakine hatırlatmakla yetiniyorum. Evet gene unutmuyorum ama intikam almak çabası içinde de değilim. Sadece o kişi ayı duruma düşünce hatırlatma yapıyorum hepsi o kadar :)

Sinir olayına gelince. Maalesef bu konuda aşama kaydetmiş olduğumu düşünen ben sanırım daha fazla hatta çok daha fazla çaba sarfetmem gerektiğini anladım.Olayın ne olduğunu yazmayacağım, sadece haklı durumda iken sinirlerime hakim olamayınca haksız duruma düştüğümü belirtmek istiyorum. Hatamın farkındayım. Dedim ya, eleştirildiğim zaman belki o an itiraz edebilirim. Insanız sonuçta, iyi yonlerimiz söylendiğinde seviniriz ama yanlışımızı kabul etmek istemez, hep bahane ararız. Ancak ben o an bahane arasam bile yanlız kalınca kendi kendime eleştirimi yapar, kendime kızar ve yanlışımı düzeltmeye çalışırım. Çünkü sözden çok hareketlerimle birşeyleri göstermenin daha etkili olduğuna inanırım.

Ancak şu da var ki; insanların sabır seviyeleri farklıdır. Birisi yıllarca sabır eder, birisi 1 saat. Ben bu konuda çok sabırlı olduğumu söyleyemem ve bazen olmadık anda ani çıkışlar yapabilirim. Özellikle birşeyle uğraşırken karşıma geçilip bana soru sorulması, birşeyler analtılması ve benden cevap beklenmesi bu ani çıkışlarımı tetikliyor! Bu bir özür değil biliyorum. Fakat mükemmel değiliz ki herşeyimiz çok doğru ve düzgün olsun!

Aslında artık sinirlenmelerimin çoğu yapılan haksızlıklar yüzünden. Birilerinin kendisini akıllı sanması ve sizi salak yerine koyması yüzünden. İşte bu tür haksızlıklar gördümmü (haksızlık bana olmasa bile) çok sinirleniyorum. Palyancom son zamanlarda trafikte diğer şoförlere kızmama kızıyor. Gürcistan'da trafik -çok araba olmamasına rağmen- berbat! Kurallar var ama uyan yok! Ha, ışıkta duruyorlar ama bir bakıyorsunuz birisi, geliş yolundan gaza basmış geliyor (karşı tarafta ışıkta bekliyor ya bu arada) pat önünüze geçiyor! O akıllı ya! Trafikte beklemeye hiç tahammuleri yok! Yollar arasında şehir içinde ve dışında herhangi bir teratuar yok! Ayrım sadece çizgiler ile yapılmış. Bu yuzden hiç beklemediğiniz anda geliş yolu tıkanık olduğu için sizin gidiş yolunuzdan birisinin geldiğini görebilirsiniz. Adam birde size kızıyor neden yol vermiyorsunuz diye! Bir defa boyle bir olay virajda başıma geldi de son anda kurtardım. Ah o zaman işim olmayacaktı, dönüp bizim hayatımızı riske sokan o adamı bulup ağzını burnunu kırmak vardı ya! İşte sinir anı bu oluyor :) Birilerine bazen sözlü uyarı birşey ifade etmiyor. O adama haddini bildirmezseniz o adam aynı hareketi marifetmiş gibi yapmaya devam eder. Birileri de karşısında süklüm püklüm durur laf bile diyemez! Ben duramıyorum, durmak istemiyorum!

Ataturk Havalimanında sigara içmek her kapalı alanda olduğu gibi yasak. En son 480 ytl gibi bir de cezası vardı. Birgun bagaj alım salonunda gezerken birisinin sigara içtiğini gördüm. Kendisini uyardığımda bana "gümrük müdürüyüm" dedi ve içmeye devam etti. O'nun benden farkı ne? Bu ülkenin kuralları ona ayrı bana ayrı mı? O salonda o sigarasını içerken ben nasıl olurda bir yolcuya sigara içmeyin diyebilirim ki! Zihniyet değişecek önce! Kuralları uygulatanlar kurallara uyacak ki, uygulatabilsin. Maalesef devlet biriminde çalışan pekçok kişi kendilerine verilmiş yetkileri kanundan çok kendileri için uyguluyorlar.

Konuyu sinirden açık ama nerelere geldi. Yazarken de sinirlenip kaptırmışım kendimi :) Ama geçen günkü olaydan birkez daha ders aldım. Bundan sonra önemli olan bunu uygulamada başarabilirmek. Bunu da yapacağım. Çünkü çok sevdiğim bir eşim ve inşallah yakında aramıza katılacak olan ZUZU var :) Onlar için daha sakin ve serin kanlı davranmam gerektiğinin bilincindeyim. Ama haksızlıklara karşı tepkisiz kalacak değilim. Sadece tepkim bana ve etrafımdakilere zarar verecek kadar sert olmayacak :)
posted by ANDY at 10:44:00 AM

11 Comments:

şincik ayıptır sorması,
doğmamış yeğenime neden (meme) diyorsunuz? :P
"patina" deyin mesela.
"puçina" deyin.
ama "datvi" demeyin.:)
aklıma daha gelirse yazarım.
sakin ol,sakiiin. bak baba olacaksıın.:(

7/12/2007 02:05:00 PM  

ve bizde bekleriz efendiim.derin konular var.:(

7/12/2007 02:06:00 PM  

Yağmur Damlası; geldim hepsini ilgiyle okudum ve güzel bilgiler edindim :) Ancak yorum yazacak birşey bulamadım :) Sen yoruma mahal bırakmayacak şekilde yazmışsın :):)

7/12/2007 02:30:00 PM  

hııım,buradaki soruma cevap yok? :P
neden zuzu diyorsunuz,bebişe.:)
ben patina(küçük) diyeceğim.:)
puçina(buzağı demek)

ve benim orada,seni ikna edemedim diye algıladım ben .:( öyle mi?:(

7/12/2007 03:40:00 PM  

Valla bizden başka herkes bir isim koydu :) Bizde Bir reklam filmi vardıya Kuzu'ya Zuzu diyordu çoçuk oradan aldık ismi :)

Nohut, mercimek, tosbağ, şevket, 7mm ve aklıma gelmeyen pek çok ismi var :) Daha doğmadan takma isim şampiyonu oldu bizimkisi :)

Yorum yok derken sen zaten herşeyi çok güzel açıklamışsın. Yani ikna olmadım diye birşey yok ;)

7/12/2007 03:47:00 PM  

sende pc başındasın demek.:)
evet o reklam çok sevimli idi.
bende gürcücesini bilerek koydunuz zannettim.

ve ve ve o zaman yorum isterem. :)

zaten söyleyen ben değilim onları,alıntılıyorum. çünkü mühim bir konu.kendi kafama göre konuşamayacağım bir mevzu.

7/12/2007 03:56:00 PM  

tamam musait olunca hemen yorum yapacağım :):):)

7/12/2007 04:03:00 PM  

oohh.. burda muhabbet almış başını yürümüs.. bende buraya yazayım dedim bari cevabımı dicem de Andy'm yazmıs neden kuzu yerine zuzu dediğimizi, yağmur damlama da soracaktım patina ne demek diye onu da o yazmıs.. ee.. bana ne kaldı?! ben biliyorum.. kısa bi zaman sonra kimsenin değiştiremeyeceği güzel bir isim bulacagım ben yavruma :))

sonraaa..
canım askım :) sana birsey olmasın ben başka birsey istemiyorum biliyorsun.. araba konusunda da eh artık daha hassas olman gerektiğini biliyorsun.. eskiden boyle seylerden ürkmüyordum da artık birazcık korkuyom beeenn :(

ve en cokta azarı ben yiyom sen bilgisayar basındayken seninle konusuyorum diye.. ama olmazki canım bu kadar da ;)

7/12/2007 05:45:00 PM  

Korkma aşkım ben seni üzecek birşey yapmam, öperim birşeyin kalmaz :)

Siz bayanların bir erkekler birşeyle uğraşırken devamlı soru sormanız ya da konuşmaya çalışmanız ayrı bir yazı konusu olacak :):)

7/12/2007 06:04:00 PM  

Sayfandaki sorunun giderilememiş olması ve de benim hala yorum bırakmada yaşadığım sıkıntılar yüzünden sinir oluyorum.(Sinir ikonu) Ama, çok doğru söylüyorsun, tepkilerimizi yerli yerinde vermediğimiz zaman, haklıyken haksız duruma düşmemiz kaçınılmaz.:) Sen bi daha dur. Hele bir doğsun Zuzu. Hele bir dillensin, ayaklansın. Herhangi birşeyle ilgilenirken rahatsız edilmek neymiş görecen babası.:)))

7/13/2007 10:45:00 AM  

Dediğinde haklısın vallahi :):)
İşte o zaman sıçtık :) Yorumunu palyanco okudu ve çok güldü ve sevindi :)

7/13/2007 01:30:00 PM  

Post a Comment

<< Home