YAŞAMA DAİR HERŞEY

Tuesday, August 14, 2007

Eşşek - Semer olayı

Yurdum insanı, özellikle büyük şehirlerde yaşayıp, yıllardır büyük şehirlerin aldığı hizmetlerin onda birini bile almayan insanların çektiği sıkıntılardan yaşamaya başlayınca televizyonlarda ilk haber olmaya başladı çekilen susuzluk. Ankara'da 13 gundur su gitmeyen yerler varmış! Acaba meclis lojmanları da bu bolgeler içine giriyor mu?

22 Temmuz seçimler öncesi Ankara'da böyle bir kesintinin uyarısını veriliyordu ama kimse bu kadar uzun süre susuzluk beklemiyordu. Uzmanlar belki bunu dile getirmeye çalıştı ama 13 gün susuzluk! Düşünmek bile istemiyorum! İnsanın en temel ihtiyacı olan temzilik unsurundan yoksun 13 gün yaşaması ne kadar korkunç bir durum.

Lise yıllarında Siyavuşpaşa'da otururken bu sıkıntıyı çekmiştik ama o zaman bile bu kadar uzun susuzluk olmazdı. Sene 1990'di. Şimdi 2007 ve yaşanan sıkıntı daha büyük ve vahim.

Gelelim başlık olayına. Nedense seçimlerden önce hiç su kesintisi olmadı. Olduysa da kimsenin önemsemeyeceği kadar kısa süreli oldu. Tüm televizyonlar su sıkıntısı yaşanacağını soylerken kimse 13 günden bahsetmedi. Hatta Ankara için Eylül'den sonra sıkıntı yaşanacak dendi. Fakat seçim bitti, belediyelerin nerdeyse tamamını yöneten AKP'li belediyeler hemen kesintilere başadılar.

Şimdi sormak lazım. Bugünkü durum 22 Temmuz öncesinde yaşansaydı ve insanlar 13 gun sussuz kalsalardı 22 temmuz seçimleri aynı olurmuydu. İşte burada olaya "biz eşşek olduktan sonra semer vuran çok olur" atasözü devreye giriyor. Çünkü çok iyi biliyorum, daha önce de aynı hataları defalarca yapmalarına rağmen aynı kişiler seçimler zamanı atıp tutmuş ve benim halkım yapılanları hemen unuttup oy vermişlerdi. Şimdi de maalesef aynı durum söz konusu.

Daha öncede bir yazımda yazmıştım. Atatürk; "kurtuluş savaşı sırasında düşmandan çok cahillikle savaşmak çok daha zor" demiş. 21 yy. biz hala bu cahillikle uğraşıyoruz. Kimseye hakaret etmiyorum. Fakat yurdum insanım böyle. Yapılanları bu kadar çabuk unutan başka bir halk, millet var mıdır? 4 sene susuzluk çekelim, ama seçimler öncesi 6 ay su sağlansın bu sefer %100 oy ile seçeriz biz :)

Allah kimseye böyle zorluklar vermesin ve susuzluk çekenlerin yardımcısı olsun. Buradan yazmaktan ve sıkıntı çekenler için dua etmekten başka çaremiz yok! Umarım birgun halkım uyanır ve ona ızdırap çektiren kim olursa olsun (aynı zümreden olsa bile) gereken cezayı verir!
posted by ANDY at 11:38:00 AM

2 Comments:

Yarın bizim de başımıza gelecek aynı sıkıntılar. Su olmazsa hayat durur. Allah yardımcısı olsun kardeşlerimizin. Ve evet, Allah akıl fikir versin bize.:))

8/14/2007 12:42:00 PM  

Cok haklisin.Ne yazik ki Turk halki cok cabuk unutuyor yasadiklarini. Cok yazik degil mi...
Dusunmemistim,senin baktigin acidan bakmamistim su kesintisinin zamanlamasina.Ama dogru soyluyorsun, cok haklisin.
Icim kotu oldu... insanlar , halkim uzerinde oynanan oyunlari gorunce...
:-(

8/17/2007 04:01:00 AM  

Post a Comment

<< Home